وای فای ۶ گیگاهرتزی علاوه‌بر افزایش چشمگیر سرعت، به درآمدزایی ۱۸۳ میلیارد دلاری می‌انجامد
نوشته شده توسط : ساحل

افزایش باند اتصال وای‌فای به محدوده‌ی ۶ گیگاهرتز، پیامدهای مثبت زیادی به‌همراه دارد و حتی به درآمدزایی بیشتر در صنعت منجر می‌شود.

اتصال وای‌فای اکنون سیگنال‌ها را در باندهای ۲/۵ و ۵ گیگاهرتز تبادل می‌کند. بررسی‌ها و اخبار جدید از FCC نشان می‌دهند این سازمان در شُرُف تصمیم‌گیری برای عرضه‌ی مجوز وای‌فای در باند ۶ گیگاهرتزی است. رویکرد جدید باعث می‌شود ۱،۲۰۰ مگاهرتز پهنای باند جدید دردسترس دستگاه‌های نسل بعد WiFi 6E قرار گیرد. فراموش نکنید باند ۵ گیگاهرتز کنونی پهنای باند محدود به ۵۰۰ مگاهرتز دارد.

باند ۶ گیگاهرتز در اتصال وای‌فای با بهره‌مندی از هفت کانال جدید ۱۶۰ مگاهرتزی و بدون تداخل با دستگاه‌های نسل قبل، شبیه به آزادراهی چندخطه برای جدیدترین دستگاه‌های وای‌فای عمل می‌کند. دستگاه‌های جدیدی که همگی از وای‌فای ۶، جدیدترین و سریع‌ترین نسخه‌ی وای‌‌فای با بیشترین بازدهی، بهره می‌برند.

رأی‌گیری FCC برای تصمیم‌گیری درباره‌ی اختصاص باند جدید به وای‌فای حدود ۱۰ روز دیگر انجام می‌شود. دراین‌میان، گزارش جدید حاصل بررسی امکانات و قابلیت‌های وای‌فای ۶ گیگاهرتزی منتشر شده است. در بخشی از گزارش ادعا می‌شود حرکت جدید درکنار تمام مزایای فنی، احتمالا به درآمدزایی بیش از ۱۸۰ میلیارد دلاری در پنج سال آتی در ایالات متحده خواهد انجامید.

گروه WifiForward شرکت‌هایی همچون گوگل، مایکروسافت،‌ کام‌کست، چارتر، برودکام، آریس و دیگر فعالان صنعت را شامل می‌شود. این گروه تحقیق و گزارش اخیر درزمینه‌ی باند ۶ گیگاهرتزی برای وای‌فای را منتشر کرد. دکتر رائول کاتز، مدیر تحقیقات استراتژی کسب‌وکار در مؤسسه‌ی دانشگاهی فناوری اطلاعات کلمبیا و مدیر Telecom Advisory Services، همکار اصلی گروه صنعتی در تحقیق اخیر بود.

وای فای 6 گیگاهرتز

دستاوردهای گزارش جدید درباره‌ی مزیت‌های وای‌فای ۶ گیگاهرتزی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزوده‌شدن ۱۰۶ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ به‌دلیل افزایش سرعت اتصال‌ها و اجرای سریع‌تر و بیشتر ساختارهای اینترنت اشیاء و توسعه‌ی دسترسی بازار برای کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده؛
  • مازاد تولید ۶۹ میلیارد دلاری به‌دلیل صرفه‌جویی در اتصال بی‌سیم تجاری و فروش تجهیزات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده؛
  • مازاد مصرف‌کننده‌ی ۸ میلیارد دلاری به‌دلیل افزایش سرعت اتصال‌ها.

مزایای یادشده نشان می‌دهد باند جدید وای‌فای تا سال ۲۰۲۵ به‌اندازه‌ی ۱۸۳/۴۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند. جزئیات زیادی در گزارش گروه WifiForward ذکر شده است که در این مطلب، خلاصه‌ای از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

امکان دسترسی به سرعت‌های بیشتر

گزارش حاضر ادعا می‌کند میانگین سرعت دانلود پهن‌باند در ایالات متحده در فوریه‌ی سال جاری، ۱۳۷ مگابیت‌برثانیه بوده است که احتمالا تا سال ۲۰۲۲ به ۲۸۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد. سرعت مذکور بیش از میانگین سرعت روترهای دوباند کنونی در باندهای ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز خواهد بود که شاید در سال‌های آتی، به اختلال‌‌هایی در شبکه منجر شود. درواقع، روترهای معمولی بازار توانایی بهره‌برداری کامل از شبکه‌های فوق‌سریع را ندارند که موجب اختلال در شبکه می‌شود.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/15/347494/6ghz-wi-fi-access-boost-speed-generate-183-billion/





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: